Poslání domova se zvláštním režimem
Posláním Domova se zvláštním režimem v Integrovaném sociálním ústavu Komorní Lhotka čp. 184, p.o., je poskytování pobytových sociálních služeb osobám s Alzheimerovou chorobou a demencí, osobám s chronickým duševním onemocněním.
Poskytovat kvalitní, individuálně zaměřenou, pobytovou sociální službu osobám, které vzhledem ke svému věku, zdravotnímu stavu a nepříznivé sociální situaci nemohou žít ve svém přirozeném prostředí a potřebují nepřetržitou a pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.
Účelem poskytované sociální služby je pomoc klientům, aby mohli přiměřeně svému věku a zdravotnímu stavu vést život, podobný co nejvíce tomu, který vedli ve svém přirozeném prostředí.
Cíle poskytované služby
- rozvíjet, nebo zachovat stávající soběstačnost klientů
- snaha čím jak nejdéle udržet jejich schopnosti a dovednosti a udržet jejich kvalitu života, dle zvyklostí a potřeb v bezpečném prostředí
- poskytnutí podpory klientů v aktivním životě s ohledem na jejich zdravotní stav
- podpora klientů v udržení stávajících kontaktů s rodinnými příslušníky, známými a přáteli
Zásady poskytované sociální služby
- Respektování volby a přání klienta – (např. volba stravy - klient si může vybrat třikrát týdně ze dvou hlavních jídel. Nelze však měnit jídelní lístek jen proto, že zrovna nemá chuť nadanou stravu, náplň volného času – klienti nejsou ve svém volném čase omezováni, ale personál musí také zvážit zdravotní stav klienta a posoudit, zda je schopen si např. sám dojít do obchodu, na procházku či bude potřebovat pomoc druhé osoby)
- Individuální přístup (na základě plánování služby) a flexibilita (pružnost a vstřícnost ke každému klientovi přistupujeme individuálně, neboť každý člověk má jiné možnosti, schopnosti a návyky)
- Komunikace (neverbální, verbální či komunikace v nářečí)
- Zásada respektování specifických (individuálních) potřeb – míra pomoci a podpory se mění v závislosti na aktuálních potřebách klientů
- Odbornost a profesionalita (vyškolený a sebevzdělávající se personál)
- Zásada týmové spolupráce a jednotného přístupu ke klientům (všichni pracovníci přistupují ke klientovi jednotně, dodržují vypracované pracovní postupy, směrnice a normy zařízení, zachovávají lidskou důstojnost, dodržují lidská práva.